Forsendelse og retur
Hva gjør jeg om jeg vil bytte eller returnere en vare?
Alle varer blir sendt fra vår butikk i Oslo, Kongens gate 14.
Alle våre priser er i norske kroner inklusiv 25% mva.
Vi tar forbehold om trykkfeil og endringer av priser og spesifikasjoner uten varsel.
RASKESTE ALTERNATIV 1-2 virkedager + frakttid
Leveringstiden forutsetter at alle produktene i din handlevogn er på lager ved bestilling. Dersom din/e vare/r er på lager blir de normalt sendt fra oss første 1-2 virkedager etter bestilling. Samme dag som din ordre blir pakket og sendt fra oss vil du motta en leveransebeskjed på e-post. Husk at frakttid kommer i tillegg.
Frakttid: se posten.
Ingen retur på tilbudsvarer.
BYTTE - ANGREFRISTEN
Du har 14 dagers åpent kjøp fra den dagen du har mottatt din pakke, forutsatt at produktet returneres ubrukt i uskadet originalforpakning og i de tilfeller der produktet er plombert skal denne være ubrutt. Ved retur betaler du selv returkostnaden.
Om du ønsker å bytte produkt bestiller du ny vare og så refunderer vi beløpet for ditt returnerte produkt så snart den kommer inn.
Det skal følge med et standard angreskjema med retur varen.
Angreskjema har du mottatt på e-post.
Hvem betaler returen?
Det er du som må betale returen, dersom dere ikke har avtalt noe annet.
Partene:
Selger: Doda dansebutikken Ans
Kontaktadresse: Kongens gt 14, 0153.
E-post: doda@doda.no
Telefonnr: 93421517
Organisasjonsnr. 986116699
Kjøper er den person som foretar bestillingen.
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.
Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen.
Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.Renter ved forsinket betaling/inkassogebyrDersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Returadresse:
Doda dansebutikken ANS
Kongens gate 14,
0153 Oslo